Jak zbudować silny wizerunek marki?
Niezależnie od tego, czy opracowujesz ogólną strategię marketingową, czy pojedynczą kampanię reklamową, jednym z kluczowych elementów będzie Twoja marka. Dzięki ugruntowanej marce staniesz się rozpoznawalny na rynku. Wiele osób uważa, że składa się ona tylko z kolorów, czcionek, logo, hasła. W rzeczywistości to zdecydowanie bardziej złożone pojęcie.
Wybierz budżet marketingowy i strategię.
Eksperci twierdzą, że firmy budowlane przeznaczają około 13% swojego budżetu na działania marketingowe. Po ustaleniu budżetu następnym krokiem jest określenie celu strategii. Pod uwagę należy wziąć specyficzne potrzeby Twojej firmy, jak i całej branży.
Jeśli dopiero założyłeś firmę lub chcesz zmienić jej charakter, przygotuj trochę większy budżet na promocję. Jeżeli masz ugruntowaną pozycję na rynku, możesz zmniejszyć swój budżet.
Oprzyj swoją strategię marketingową na niszy. W ten sposób zaczniesz się wyróżniać od konkurencji. Po zidentyfikowaniu obszarów działalności możesz skuteczniej dotrzeć do grupy docelowej i użyć niektórych terminów branżowych w materiałach reklamowych.
Pomyśl o odpowiednim logo.
Logo powinno być ściśle związane z charakterem Twojej działalności. Dlatego, gdy spojrzą na niego Twoi klienci, powinni natychmiast zrozumieć, że jesteś specjalistą budowlanym. W logo i sloganie koniecznie przedstaw swoją specjalizację. Dobierz też odpowiednie kolory. Logo powinno zawierać Twoje nazwisko. Pamiętaj, by umieszczać je na wszystkich materiałach promocyjnych.
Najlepsze loga mogą skutecznie przekazać komunikat reklamowy. Projekt powinien być wyjątkowy i artystyczny, a jednocześnie prosty. Wtedy możesz go dodawać na wizytówki, strony internetowe, do reklam w gazetach i w podpisach e-mail. Wszechstronne logo sprawdzi się na różnych platformach.
Poznaj swoich odbiorców.
Dzięki nowoczesnym narzędziom możesz skuteczniej komunikować się z architektami, pracownikami, klientami, firmami logistycznymi i innymi przedsiębiorstwami. Współpracuj z partnerami biznesowymi. Używaj mediów społecznościowych nie tylko do umieszczania swojej oferty, ale też budowania relacji z grupą docelową.
Przydatny może być również monitoring internetu. Ciekawym narzędziem jest m.in. Brand24. Udostępnia informacje na temat Twojej firmy, usług i konkurencji. Możesz zobaczyć opinie na Twój temat w mediach społecznościowych, na forach, blogach, serwisach informacyjnych itp.
Stwórz stronę internetową i zoptymalizuj ją pod kątem wyszukiwarek.
Firmy budowlane od dawna polegają na ustnych rekomendacjach. Książka telefoniczna nie jest już najlepszym narzędziem marketingowym dla lokalnych firm. Zastąpiła ją strona www. Pamiętaj, by regularnie ją aktualizować. Powinna dostarczać ciekawych i przydatnych treści.
Pozycjonując stronę, poprawiasz jej pozycję w rankingach wyszukiwania. Wielu potencjalnych szuka firmy w Internecie. To wygodny, łatwy i szybki sposób na znalezienie profesjonalnej ekipy budowlanej. Jeśli to możliwe, dodaj zdjęcia z poszczególnych etapów budowy. Na każdym umieść logo swojej firmy. Wtedy powiążesz prace budowlane ze swoją marką.